Opskriften på en god forrret

september 17, 2012

Når man står med p***** i postkassen – og har lovet at lave mad og ikke har den fjerneste anelse, så er internettet i al sin kompleksitet en frydefuld, lun og lækker opfindelse.

Umiddelbart så er der ikke så meget mere i det, end at Google ordet, og eventuelt et par af de ingredienser man har i køleskabet eller liggende i fryseren. Det var hvad jeg gjorde.

Børnene er helt tossede med melon, og det blev googlet. Det vidste sig, at jeg så også skulle bruge noget parmaskinke jf denne forret opskrift.

Nu er det heldigt at børnene er glade for honning-melon, da det så var det vi havde liggende. Jeg vil lade det være usagt om man kan erstatte med det ene eller andet. Men det er da helt klart et forsøg værd.

Nå, men gæsterne var nogenlunde glade for min forret. Ingen tvivl om, at de havde været endnu mere fornøjede hvis det var min bedre halvdel der havde lavet maden. Heldigvis er jeg god til at fylde op i gæsternes vin-glas.

Den finurlige side, der gav mig opskriften hedder forret-forretter.dk og du kan besøge den her.

Hjemmesiden er utrolig enkelt. En simpel opskrift med et vellignende billeder – der er ikke en masser støj eller en mængde forstyrrende elementer. I sandhed et fint lille dansk design.

Om jeg valgte at klikke på linket i Google søgeresultater, fordi jeg kender forfatteren af de fleste artikler, spiller formentlig ind. Men ikke mere end at jeg helhjertet kan anbefale retterne. Ikke mindst dem hans mor har noteret, tilberedt og sendt afsted til sønnike.

Skriv et svar

